O2 wymieniona turbina już brzęczy, ciekawe kiedy walnie?

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Harnas.22
    Classic
    • 2008
    • 8

    O2 wymieniona turbina już brzęczy, ciekawe kiedy walnie?

    Dobra to ja jeszcze na temat drogowych wrażeń.
    Ponieważ jestem chory, głodny śmocy itd. zastanawiałem się czemu przewaga 50Nm daje tak mało porównałem sobie wykresy (mój i Optiona) i zwróciłem uwagę na prędkość przy końcu pomiaru. oba auta mierzone na 5 biegu
    Już wiem dlaczego na drodze wychodzi tak jak wychodzi, niestety przełożenia jak byk są inne i to sporo :?
  • zygi
    Classic
    • 2007
    • 14

    #2
    O2 wymieniona turbina już brzęczy, ciekawe kiedy walnie?

    Dziesięć tys temu wymienili mi na nówkę, ale dopiero jak padła w drodze. Założyli taka samą wadliwą Made in HUNGARY. Sam podwoziłem ją do servisu. Wczesniej kiedy zgłaszałem na przeglądzie brzęczenie zignorowali to. Miałem szczęście że nie padła mi zagranicą kiedy z rocznym dzieckiem w 36 stopniowym upale jechalismy na wakacje. Daje do myślenia o polityce firmy VW Group. Teraz wiem że wystarczy pare razy zgasić silnik na 4000 obr i turbinka sie rozsypie, tylko pamietajcie sprawdzaja dokladnie CHIP TUNING.

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      Zamieszczone przez zygi
      Teraz wiem że wystarczy pare razy zgasić silnik na 4000 obr i turbinka sie rozsypie
      ale ty tak własnie uzytkujesz doladowany silnik :?: :!: :shock:
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • Ziomal
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 5841
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Zamieszczone przez zygi
        tylko pamietajcie sprawdzaja dokladnie CHIP TUNING.
        no przy sprężarkach to im się nawet nie dziwie :wink:

        Zamieszczone przez zygi
        Teraz wiem że wystarczy pare razy zgasić silnik na 4000 obr i turbinka sie rozsypie
        Niezły hardkor :diabelski_usmiech
        Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

        Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

        Jest O1 1.6 BFQ

        Komentarz

        • zygi
          Classic
          • 2007
          • 14

          #5
          Przez te 10 tys autko rozgrzewałem przed wyjazdem z podwórka, a także wychładzałem turbinke przed zgaszeniem silnika.

          Komentarz

          • Ziomal
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 5841
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Zamieszczone przez zygi
            Przez te 10 tys autko rozgrzewałem przed wyjazdem z podwórka
            No i tutaj też popełniałeś błąd , w silnikach doładowanych nie ma czegoś takiego jak rozgrzewanie silnika , im dłużej samochód pracuje na zimnym silniku tym bardziej zużywają się jego podzespoły , dlatego od razu po odpaleniu najlepiej jest ruszyć .
            Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

            Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

            Jest O1 1.6 BFQ

            Komentarz

            • zygi
              Classic
              • 2007
              • 14

              #7
              Mądralo to siadaj po odpaleniu w swoja maszyne i grzej ile fabryka dała to turbinka sie szybko skonczy. Zreszta rozgrzanie motoru zalecil mechanik po wymianie turbiny. Twoje odpowiedzi sa nie na temat. Pewnie masz O1 a tam wiekszych problemow niema.

              Komentarz

              • Voldemort
                Ambiente
                • 2006
                • 134

                #8
                Zamieszczone przez Ziomal
                dlatego od razu po odpaleniu najlepiej jest ruszyć
                Ano, ano. W silnikach diesla Mazdy, istnieje specjalny moduł dogrzewający motor jeśli temperatura jest odpowiednio niska. Nie jest to dodatkowa rzecz doczepiana przez troskliwych użytkowników, tylko część osprzętu. Idzie o maksymalne skrócenie niekorzystnego czasu pracy silnika w niskich temperaturach. Zabiera trochę paliwa przy rozruchu, ale nie muszę chyba tłumaczyć korzyści w czasie srogich mrozów
                Hokus-Pokus i dwumasa

                Komentarz

                • mariobros
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 551

                  #9
                  Zamieszczone przez Ziomal
                  No i tutaj też popełniałeś błąd , w silnikach doładowanych nie ma czegoś takiego jak rozgrzewanie silnika , im dłużej samochód pracuje na zimnym silniku tym bardziej zużywają się jego podzespoły , dlatego od razu po odpaleniu najlepiej jest ruszyć .
                  Raczej bym odmitologizował nieco te egzorcyzmy nad turbiną. W moim poprzednim fordzie escorcie 1.8 TD turbinę zregenerowałem w warsztacie cieszącym się bardzo dobrą opinią. Przejechałem na niej prawie 20kkm, stosując wszystkie niezbędne "zabiegi". Potem auto sprzedałem koledze z pracy, który absolutnie żadnych zabiegów nie stosuje, bo mu one zwyczajnie nie w głowie, nie bał się również wielokrotnego odpalania auta na zaciąg, gdy się zapowietrzało za sprawą uszkodzonej pompki ręcznej paliwa (jest taki wynalazek w 1.8 TD), co najlepiej świadczy o jego podejściu do aut. Jeździ bardzo dużo, od zakupu przejechał już niemal 100kkm i turbina dalej chodzi. Jeśli w przypadku kolegi zygi turbina rozchorowała się po 10kkm, to nie świadczy to źle o użytkowniku, ale o turbinie...
                  Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
                  Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...

                  Komentarz

                  • Voldemort
                    Ambiente
                    • 2006
                    • 134

                    #10
                    Zamieszczone przez zygi
                    Teraz wiem że wystarczy pare razy zgasić silnik na 4000 obr i turbinka sie rozsypie
                    MASAKRA :szeroki_usmiech
                    Hokus-Pokus i dwumasa

                    Komentarz

                    • zygi
                      Classic
                      • 2007
                      • 14

                      #11
                      Kolego to jest tylko sposób na servisy ktore nie maja ochoty na wymiane dogorywajacych turbin. Mozesz jezdzic na farta, wysypie sie 50 km od domu, albo 2000 km. Wasz wybór

                      Komentarz

                      • b707
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 1272

                        #12
                        Zamieszczone przez zygi
                        Mądralo to siadaj po odpaleniu w swoja maszyne i grzej ile fabryka dała to turbinka sie szybko skonczy. Zreszta rozgrzanie motoru zalecil mechanik po wymianie turbiny. Twoje odpowiedzi sa nie na temat. Pewnie masz O1 a tam wiekszych problemow niema.
                        Kolega Ziomal mądrze napisał a Ty się czepiasz :? Silniki TDI najszybciej rozgrzewają się podczas pracy pod obciążeniem czyli w trakcie jazdy... Nie oznacza to że zaraz po odpalanie należy kręcić silnik do 4-5tys obr... w TDI poniżej chyba 2.5 tys obr. pracują świece żarowe które wspomagają rozgrzanie jednostki... Jak juz sie rozgrzeje to można korzystać z całego zakresu obrotów
                        pzdr
                        Adam

                        Komentarz

                        • borut
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 299

                          #13
                          Jak tak sobie czytam o tych turbinach to tylko jedno ciśnie się na usta: w tej technologii jest jeszcze sporo do zrobienia. Jak to możliwe że w samochodzie za taką kasę ( jak dla mnie ) mogą się dziac takie klocki ! Zapalac, podgrzewac, wygaszac, uwazac itd. wszystie te pierdoly nie powinny nas wogole obchodzic ! To ma jezdzic, to nie jest kolejne dziecko na ktore trzeba uwazac - to zwyla maszyna.
                          Powered by VSI PRINS

                          Komentarz

                          • Voldemort
                            Ambiente
                            • 2006
                            • 134

                            #14
                            No... a wymagania też nie wąskie - 140kM, 170kM, 204kM... z silniczka 2.0
                            Hokus-Pokus i dwumasa

                            Komentarz

                            • hubert78
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 1576

                              #15
                              Zamieszczone przez zygi
                              Przez te 10 tys autko rozgrzewałem przed wyjazdem z podwórka, a także wychładzałem turbinke przed zgaszeniem silnika.
                              Z tego co się orientuję to nie ma najmniejszego sensu rozgrzewanie silnika, a jedynie PO zakończonej trasie/jeździe zostawiasz chodzący silnik na jałowym biegu przez kilka sekund i dopiero gasisz i tyle, ale z tego co czytam to za dużo kombinujesz (gaszenie silnika przy 4000 obr) i stąd twoje problemy

                              Komentarz

                              • mariobros
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 551

                                #16
                                Zamieszczone przez borut
                                To ma jezdzic, to nie jest kolejne dziecko na ktore trzeba uwazac - to zwyla maszyna.
                                No sam bym tego lepiej nie napisał
                                Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
                                Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...

                                Komentarz

                                • Andja
                                  Rider
                                  • 2006
                                  • 596

                                  #17
                                  moim zdaniem to wylacznie wina kolegi zygi ze turbina sie wysypala po przebiegu 10kkm. jesli auto jest na gwarancji to tylko sie ciesz

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #18
                                    borut, Nie wiem czy wiesz, ale silnik ktory masz, jest tez w Passacie i wiele turbin w tych silnikach nie przejezdzalo 30kkm wlasnie ze wzgledu na to ze wlasciciele nie bardzo wiedzieli co to silnik doladowany.
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • markom
                                      Drive
                                      • 2007
                                      • 93

                                      #19
                                      Kolego "Hubert78" ani ja, ani żaden dobry fachowiec nie zgodzi się z Twoją opinią iż silników nie powinno się rozgrzewać. Wyobraź sobie, iż główną przyczyną skracania żywotności silnika i turbin jest stosowanie tanich olei silnikowych, jazda na max. obrotach i jeszcze wiele innych powodów. Jeśli samochód dość długo stoi i nie jest użytkowany, powinno się przed wyruszeniem w drogę zapalić silnik i odczekać z 1-2 minuty, aby olej znów dotarł we wszystkie smarowane miejsca w silniku i turbinie. Jeśli tego nie praktykujesz, to po jakimś czasie może się okazać, iż zamiast przejechać bez remontu silnika 200tys to zrobisz tylko 150. Podobnie jest z chłodzeniem silnika. Odgrywa ono zasadniczą rolę w przypadku silników z turbinami!!!
                                      Lichy

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        Przy dodatnich temperaturach na zewnatrz nie widze potrzeby rozgrzewania silnika. Wsiadam odczekuje 10-30sekund i ruszam powoli i tyle. Po kilku km mozna juz w miare normalnie jechac i jakos nic nie wskazuje na to, zeby cos silnikowi dolegalo.
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • Ziomal
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 5841
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                          #21
                                          zygi, stary widać , że gówno wiesz o dieslach więc nawet nie próbój mnie przegadać , a jak Ci padnie przepływka a mechanik powie Ci , że to turbo to też wymienisz ? Stary weź mnie nie rozśmieszaj :lol:


                                          Zamieszczone przez b707
                                          Kolega Ziomal mądrze napisał a Ty się czepiasz Silniki TDI najszybciej rozgrzewają się podczas pracy pod obciążeniem czyli w trakcie jazdy... Nie oznacza to że zaraz po odpalanie należy kręcić silnik do 4-5tys obr... w TDI poniżej chyba 2.5 tys obr. pracują świece żarowe które wspomagają rozgrzanie jednostki... Jak juz sie rozgrzeje to można korzystać z całego zakresu obrotów
                                          No widzisz ale kolega wie lepiej więc nawet się nie sprzeczaj :|
                                          Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                          Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                          Jest O1 1.6 BFQ

                                          Komentarz

                                          • hubert78
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 1576

                                            #22
                                            Zamieszczone przez markom
                                            Kolego "Hubert78" ani ja, ani żaden dobry fachowiec nie zgodzi się z Twoją opinią iż silników nie powinno się rozgrzewać. Wyobraź sobie, iż główną przyczyną skracania żywotności silnika i turbin jest stosowanie tanich olei silnikowych, jazda na max. obrotach i jeszcze wiele innych powodów. Jeśli samochód dość długo stoi i nie jest użytkowany, powinno się przed wyruszeniem w drogę zapalić silnik i odczekać z 1-2 minuty, aby olej znów dotarł we wszystkie smarowane miejsca w silniku i turbinie. Jeśli tego nie praktykujesz, to po jakimś czasie może się okazać, iż zamiast przejechać bez remontu silnika 200tys to zrobisz tylko 150. Podobnie jest z chłodzeniem silnika. Odgrywa ono zasadniczą rolę w przypadku silników z turbinami!!!
                                            Chyba źle mnie zrozumiałeś
                                            1. Odpowiedni olej itd. to podstawa i nawet o tym nie pisałem bo jest to chyba oczywiste .
                                            2. Wsiadasz do samochodu odpalsz i nim zapniesz pasy włozysz panel od radia i zrobisz inne pierdoły czas w którym silnik pracuje jest w zupełności wystarczający na dotarcie oleju w miejsca w które musi dotrzeć
                                            3. Nie pisalem również że odpalam autko i od razu jadę namaxa, troszkę diselkami śmigałem i choć nie jestem specjalistą od tych spraw to jednak 500 kkm w poprzednim słuzbowym i 230 kkm w obecnym bez praktycznie żadnych przebojów z silnikiem chyba pozwala mi zająć stanowisko w tej sprawie i poddanie w wątpliwość pewnych mitów dotyczących rozgrzewania silnika itd. ponieważ nawet pięcio minutowe rozgrzewanie i inne zabiegi nie uchronią turbiny bądź innych elementów silnika przed popsuciem jeżeli styl jazdy będzie nieodpowiedni oraz np. takie kwiatki :"Teraz wiem że wystarczy pare razy zgasić silnik na 4000 obr i turbinka sie rozsypie

                                            Jeśli samochód długo stoi to się z Tobą zgodzę że trzeba go troszkę na jałowym potrzymać, ale przy codziennej odpowiedniej eksploatacji w normalnych warunkach (nie ma dużego mrozu) jest to wg. mnie zbyt duża zapobiegliwość , ale oczywiście npewno rozgrzewanie nie zaszkodzi

                                            Komentarz

                                            • borut
                                              Rider
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 299

                                              #23
                                              Maicroft,

                                              Wiem doskonale, nawet jestem gościem na tamtym forum ze względu na to, że w skodach mój silnik to egzotyka a tam, w różnych odmianach, jest tego sporo. Dla pełnego zrozumienia moja wypowiedź nie odnisi się tylko do silników diesla ale do wszystkich doładowanych - niestety... Prawdę mówiąc mój silnik bez turbiny ma 125 KM ( oczywiście inny kod ) i nie jestem do końca przekonany czy te dodatkowe 25 KM jest warte całej tej zabawy...
                                              Powered by VSI PRINS

                                              Komentarz

                                              • zygi
                                                Classic
                                                • 2007
                                                • 14

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Ziomal
                                                zygi, stary widać , że gówno wiesz o dieslach więc nawet nie próbój mnie przegadać , a jak Ci padnie przepływka a mechanik powie Ci , że to turbo to też wymienisz ? Stary weź mnie nie rozśmieszaj :lol:


                                                Zamieszczone przez b707
                                                Kolega Ziomal mądrze napisał a Ty się czepiasz Silniki TDI najszybciej rozgrzewają się podczas pracy pod obciążeniem czyli w trakcie jazdy... Nie oznacza to że zaraz po odpalanie należy kręcić silnik do 4-5tys obr... w TDI poniżej chyba 2.5 tys obr. pracują świece żarowe które wspomagają rozgrzanie jednostki... Jak juz sie rozgrzeje to można korzystać z całego zakresu obrotów
                                                No widzisz ale kolega wie lepiej więc nawet się nie sprzeczaj :|
                                                Czytajcie dokładnie pierwszy post, aby nie dopuścić do stania na drodze niewiadomo ile.Ostatni kiblowałem 8 godzin, ponieważ serwis odmówił wymiany brzęczącej turbiny. Wiem że mogę zgasić parę razy mojego dieselka z 4000 obr i turbina wysra się pod serwisem, a nie na jakimś zadupiu. To po prostu walka z fachowcami z naszych serwisów.
                                                Oczywiście znalazł się kolega Ziomal, który okazał się bezczelny. Sami osądzcie

                                                [ Dodano: Nie 02 Wrz, 07 20:30 ]
                                                Co do rozgrzewania i smarowania turbiny to trwa to ok 3 minut, tyle zajmuje mi zamknięcie garażu.

                                                Komentarz

                                                • Ziomal
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 5841
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez zygi
                                                  Oczywiście znalazł się kolega Ziomal, który okazał się bezczelny. Sami osądzcie
                                                  tak do lochów mnie :? Weź stary każdy Ci radzi abyś nie robił niektórych rzeczy ale ty dalej swoje.

                                                  Wiec prosze Cię nie pisz jak Ci się wysra turbo bo pokaże Ci Twoje wytłumaczenia z tego topicu :|
                                                  Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                                  Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                                  Jest O1 1.6 BFQ

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...